Dit zijn de voordelen van SMOOTHIES!

Er worden op social media en ook op velen andere platformen vaak recepten gedeeld van overheerlijke smoothies. Als de vraag je wordt gesteld wat de voordelen zijn van smoothies zouden we direct roepen omdat het gezond is! Ja, dat is zeker waar, maar dat is niet het enige voordeel van een smoothie. Wij hebben de drie belangrijkste voordelen van smoothies voor jou opgeschreven. En natuurlijk een link naar één van onze favoriete smoothies! 

  • Bouwt en versterkt jouw algehele gezondheid.

Vet verliezen, vetvrije massa krijgen, jouw energie verdelen over de dag en jouw concentratievermogen hangen allemaal af van de vitamine die en mineralen die jij jouw lichaam toedient. Indien deze niet voldoende zijn kan jouw lichaam nooit op FULL SPEED werken. De hoeveelheid voeding die jij geeft voor elke cel in jouw lichaam zullen jouw resultaten in de sportschool bepalen, nog belangrijker, het zal je algehele gezondheid en levensduur kunnen bepalen.

  • Zorgt ervoor dat je voldoende voedingsstoffen binnen krijgt.

Voedingsstoffen, zoals vitamines, mineralen, zijn de bougies voor een geweldige cellulaire gezondheid. Voedingsrijk voedsel geeft je de meeste voedingsstoffen in de minste hoeveelheid caloriëen. met andere woorden, voedzame voedingsmiddelen geven je ‘waar voor je geld’

Belangrijke vitamines zoals de B-vitamines, samen met mineralen zoals magnesium en ijzer, helpen de cellen de ingrediënten voor energie (vet en koolhydraten) op te nemen en deze om te zetten zodat deze jouw stofwisseling gaan stimuleren. 

15 voedingsmiddelen met de hoogste voedingswaarde die je het beste zo vaak mogelijk in jouw smoothie zou moeten stoppen zijn: boerenkool, spinazie, zalm, bieten, zonnebloempitten, Romeinse sla, asperges, kip, champignons, paprika, bloemkool, zeegroenten, kabeljauw en tomaten.

  • Bevordert het gebalanceerd en ‘mindful’ eten met geschikte nutriëntenverhoudingen die bevoordelijk zijn voor de gezondheid, energie, vetverlies en spiergroei.

Alle macronutriënten zijn essentieel voor de optimale werking van al jouw lichaamssystemen. Velen trends zijn gericht op vetarm, koolydraatarm, vezelrijk, etc. eten, maar veel van deze trends zorgen er juist voor dat je lichaam aan de eindstreep uitgeput is en essentiële voedingsstoffen mist. 

Voldoende dagelijkse eiwitten, samen met koolhydraten en vetten ingesteld binnen de context van het juiste aantal calorieën voor het individu, is het enige dieet dat iemand zou moeten volgen! 

Hoewel het niet altijd nodig is om alles wat je eet en drinkt exact te volgen kan het daarnaast wel heel verhelderend zijn! 

Het is mogelijk om het gezondste voedsel ter wereld te eten, maar als je zelfs van dit soort voedsel consequent te veel eet, is de kans op meer vet zeer waarschijnlijk. Aan de positieve kant, het eten van natuurlijk, onverwerkt voedsel dat rijk is aan voedinsstoffen, zal je waarschijnlijk wel een voldaan gevoel geven, waardoor je minder snel honger zult hebben. Eiwitrijke maaltijden en snacks zijn hier bijzonder effectief omdat ervoor zorgen dat verschillende hormonen en peptiden in de darm vrijkomen, die vervolgens worden erkend door het ‘eetlustcentrum’ in de hersenen. 

Het volgen van het eten en drinken dat je één of twee keer per week consumeert, kan helpen om jezelf op het goede spoort te houden en ervoor te zorgen dat je de juiste hoeveelheid voeding binnenkrijgt om aan jouw dagelijkse behoeften te voldoen. Samen met een consistent work-out plan kunnen kleine dagelijkse en wekelijkse aanpassingen aan voedselinname en -keuzes, de duw in de rug zijn die je nodig hebt!

Wil jij advies over voeding? Of wil jij een passend work-out plan die perfect in jouw levensstijl past? Neem contact met ons op, wij helpen jou graag! 

En zoals beloofd kun je hier een heerlijke smoothie vinden, we zijn benieuwd wat je er van vindt! 

0