Hoe je eens en voor altijd sterke armen krijgt – deel 2

In de vorige blog: Hoe je eens en voor altijd sterke armen krijgt – deel 1 gaven we al een aantal tips hoe je je armspieren kunt versterken. In deze blog: Sterke Armen Deel 2 gaan we hiermee verder. 

Besteed aandacht aan je algemene form

Het lijkt vanzelfsprekend, maar je zult je nog verbazen hoe vaak mensen oefeningen op verkeerde manier uitvoeren. Dit zorgt er niet alleen voor dat je resultaten minder zijn dan verwacht, maar het kan ook blessures opleveren. Een veel voorkomende is bijvoorbeeld dat men hun rug buigt tijdens de biceps curl. Wanneer dat gebeurd houdt het eigenlijk in dat het gewicht te zwaar is. Voor de juiste bicep curl hou je de billen aangespannen, trek je je navel in en span je je core aan. Zorg dat je ellebogen langs je lichaam blijven. Op deze manier voor je de oefening het best uit. 

Wat Jon Horton altijd zegt: Keep Your Mind On Your Muscle!

Verbeter je houding

Kijk eens een keer goed naar jezelf in de spiegel. Hoe sta je eigenlijk? Zijn je schouders voorover gebogen of sta je recht? Het komt namelijk vaak voor dat mensen niet bewust zijn of geen controle hebben over de stand van hun schouderblad. Mensen buigen vaak hun rug of de schouders in plaats van dat alles helemaal recht staat. 

Om dat tegen te gaan moet je ervoor zorgen dat je borst en schouders open staan en wees niet bang om je schouders overdreven recht te houden om te oefenen en om zo ook te controleren of je schouders goed staan. 

Werk aan verschillende posities met je armen

Probeer je handpositie te veranderen bij sommige oefeningen. Probeer bijvoorbeeld in plaats van een bicep curl een hamer curl. Is eigenlijk hetzelfde, maar dan zijn de handpalmen naar elkaar toe gericht in plaats van naar voren gericht. Op deze manier krijg je ook meer balans in je spieren, wat zorgt voor maximale kracht en functionaliteit. Uiteindelijk zorgt dat er weer voor dat je goede veranderingen ziet in je bovenlichaam. 

Pas je eetpatroon aan

Als je echt als een beest gaat in de sportschool, maar je ziet maar geen resultaten is het tijd om te gaan kijken naar je eetpatroon. Het kan namelijk niet zo zijn dat je keihard traint, maar je echt geen verbeteringen ziet. Je zou namelijk moeten kunnen zien dat je sterkere armen krijgt. 

Hou je eten dus goed in de gaten. Zorg dat je goede eiwitten eet. Dit is namelijk een belangrijke bouwsteen voor je spierontwikkeling en het helpt bij het opbouwen van de spiervezels die tijdens je training gescheurd zijn. Dat klinkt overigens heftiger dan het is hoor, in feite zijn het maar kleine haarscheurtjes die er vervolgens voor zorgen dat je spieren sterker worden. Neem elke maaltijd dus genoeg eiwitten en eigenlijk ook elke keer binnen 30 minuten nadat je klaar bent met je training. Dan neemt je lichaam namelijk de meeste voedingsstoffen op. 

Mocht je na het lezen van deze twee blogs (sterke armen deel 2 en 1) nou nog vragen hebben, neem dan hier contact met ons op! Meer tips & tricks? Volg ons via Facebook! Of ben je op zoek naar een Personal Trainer in de regio Utrecht die jou kan helpen met sterke armen? Vraag dan een GRATIS proefles aan!

0
sterke armen