Tips om je spiermassa te vergroten!

Ga je regelmatig naar de sportschool, maar lukt het maar niet om je spiermassa te vergroten? Dan hebben wij hier een aantal tips voor je. Een voorwaarde aan deze tips is echter wel dat je consequent (minimaal 3-4 keer per week) naar de sportschool moet gaan. 

Tips voor als je 3 tot 6 maanden consequent hebt getraind

Ervan uitgaande dat je met je ‘zware’ oefeningen (bankdrukken, deadlifts, squats etc.) een goede techniek hebt ontwikkeld, richt je je op het sterker worden de komende maanden. Het doel is om zoveel mogelijk spieren tegelijkertijd te activeren. Voer hiervoor 3-5 sets van 3-5 herhalingen van de zware oefeningen uit met langere rustperioden en zwaardere gewichten.

Hierdoor stimuleer je je spieren en leidt dit tot een grotere spiermassa. 

Wanneer je 6 tot 12 maanden consequent hebt getraind

In dit stadium van je training is het je doel om je trainingsvolume te vergroten wat zal helpen tot meer spiermassa. Voer hiervoor 2-4 sets van 3-5 herhalingen met langere rustperioden. Vervolgens doe je nogmaals het aantal sets met 6-12 herhalingen met de middellange rustperiode voor dezelfde spiergroepen.

Wanneer je 12 en meer maanden consequent hebt getraind

Je bent op het punt dat je een nieuwe, sterkere stimulans nodig hebt om je spiermassa te vergroten. Dus je moet je gaan concentreren op de ontwikkeling van je kracht of spiermassa.

Je moet je trainingsprogramma gaan afwisselen. Bijvoorbeeld 4-6 weken concentreren op kracht en vervolgens 4-6 concentreren op groei. Voer in je krachtweken 3 sets van de ‘zware’ oefeningen uit met 1-5 herhalingen en in je groei weken 6-12 herhalingen. 

spiermassa te vergroten

Uiteraard kunnen wij jou verder helpen om jouw doelen te bereiken en je spiermassa te vergroten. Wij zullen, samen met jou, de training zo inrichten dat jij jouw doelen bereikt.

Mocht je hier nou nog meer vragen over hebben, kun je hier contact met ons opnemen. 

Motivatie fitnessrustperiode