De beste pre en post-workout maaltijden en snacks!

Allereerst willen wij je meegeven, dat je sneller afvalt als je 2 uur voor je trainingen niet eet. Dat klinkt als onmogelijk maar ik beloof je, het is mogelijk. Wat wel super belangrijk is, is wat je iedere dag van de week eet. Je voeding is meer dan de helft van je resultaat in de sportschool. Dit geld voor alle doelstellingen, algemene fitness, afvallen en spiermassa aankomen. Je dagelijkse voeding moet bestaan uit 3 gezonde maaltijden met daarin voldoende eiwitten voor herstel van het lichaam. Je hebt in mindere mate, maar wel dagelijks de juiste koolhydraten en gezonde vetten nodig. Om je bloedsuikerspiegel de hele dag optimaal te houden neem je 2 a 3 snack momenten verdeeld tussen de maaltijden.

Als je dit allemaal onder controle hebt, is het makkelijk om 2 uur voor je trainingen niet te eten en daardoor nog meer te verbranden. Denk je nou, die is gek geworden en ik wil toch wat eten, dan heb ik voor je een lijstje samen gesteld met slimme Pre en Post-workout snacks en maaltijden.

De beste pre-workout maaltijden en snacks

  • Kleine zoete aardappel met gestoomde of licht gezouten broccoli en een eetlepel olijfolie;
  • Een lichte salade met gegrilde kipfilet;
  • Zelf gemaakte soep met kipfilet;
  • Een groene smoothie;
  • Een appel met kaneel.

Om na je training zo goed mogelijk te herstellen is het belangrijk om eiwitten te gaan eten, maar het moet natuurlijk wel voeding zijn die gezond is en je helpt om je energielevel weer omhoog te krijgen.   

De beste post-workout maaltijden en snacks

  • Omelet (drie eiwitten en 1 eigeel ) met een ½ kop groenten en ¼ avocado;
  • Salade met een blik tonijn en eetlepel olijfolie;
  • Gegrilde kip met gestoomde groenten;
  • Gegrilde zalm met een kleine zoete aardappel;
  • Half kopje quinoa met 1 kopje bramen en ¼ kopje pecannoten.

Uiteraard is het ook voor, tijdens en na de training belangrijk om water te blijven drinken. Zoals al eerder vermeld in onze blog ‘Het belang van water voor een betere gezondheid’ is het voor je spieren erg belangrijk om voldoende water binnen te krijgen zodat deze zo goed mogelijk kunnen functioneren. Heb je nog vragen na het lezen van deze blog, neem dan contact met ons op.

Voedingsadvies

Onze voedingsdeskundige Eliza kan al je vragen beantwoorden en eventueel in drie stappen een op maat gemaakt voedingsplan voor je ontwikkelen!

ontbijt smoothiesKoolzuurhoudende dranken tijdens het sporten