Kan je jouw ontbijt overslaan?

Dat is een vraag die velen zichzelf stellen. Er wordt namelijk altijd gezegd dat ontbijt goed voor je is. Kijk op social media en je komt het ene gezonde ontbijt naar de andere tegen. Gezonde mensen nemen een goed ontbijt is dan de boodschap. Maar is dit dan ook wel zo?

Verschillende meningen met betrekking tot het nemen van ontbijt

Voedingsexperts hebben over het algemeen een ontbijt altijd aanbevolen. Het staat zelfs in een aantal officiële richtlijnen voor gezond eten over de hele wereld. Onderzoek gaf altijd aan dat ontbijters gezonder waren dan mensen die niet ontbijten. De gedachte hierachter was altijd dat mensen die het ontbijt overslaan dit compenseren door later meer te eten, of sneller naar ongezond eten gaan grijpen.

Nieuwe studies hebben echter discussies op gang gebracht over het imago van ‘ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag’. Deze studies ontdekten dat mensen die ontbijt aten over het algemeen meer calorieën naar binnen werkten en ook zwaarder waren dan degene die niet ontbeten. 

Conclusie

Je ziet dus dat er niet echt een duidelijke mening is of het wel of niet goed is om je ontbijt over te slaan. Wanneer je dan wel ontbijt zorg er dan voor dat je slimme keuzes maakt. Sla voeding met vele suikers over en kies hiervoor in de plaats eiwitrijke opties, zoals bijvoorbeeld Griekse yoghurt met noten en bessen. Of bijvoorbeeld een volkorenbroodje met ei en groenten. 

Ontbijten voor training

Wij raden je dan ook aan om in ieder geval voor een training niet te gaan ontbijten. Je zult optimaal presteren wanneer je op een lege maag gaat trainen. Vervolgens kun je na de training weer voeding tot je nemen om zo goed mogelijk te kunnen herstellen. Wil je graag meer informatie? Neem dan hier contact met ons op.

Koolzuurhoudende dranken tijdens het sportenbevroren groenten en fruit gezonder