Hoe blijf je fit tijdens je werk?

Wanneer het op een dag niet lukt om naar de sportschool te gaan zijn er ook andere manieren om fit te blijven tijdens je werk.

  1. Maak van je ochtend een minitraining

Pak de fiets of ga wandelend naar je werk, wanneer je binnen een paar kilometer van je werk woont. Woon je wat verder van je werk en moet je met de auto. Zet de auto dan een keer wat verder weg en loop het laatste stuk richting je werk. Hetzelfde geldt voor het ov. Stap twee haltes eerder uit en loop het laatste stukje.

  1. Neem de trap

Neem, wanneer dit kan, de trap op werk. Is dit te makkelijk voor je? Probeer dan eens dubbele stappen te nemen.

  1. Drink water

Zoals we al vaker hebben aangegeven is het belangrijk om minimaal twee liter water te nemen per dag. Markeer eventueel je waterfles, zodat je in de gaten kan houden wanneer en hoeveel je hebt gedronken.

werk water houding

  1. Zet een wekker voor je oefeningen achter je bureau

Probeer een aantal beenheffingen en stoel-tricepdips te doen om je spieren te activeren.

  1. Staand werken

Probeer tijdens je werkdag het zittend werken te wisselen met staand werken. Het beste is om elk uur een half uur zittend te werken en een half uur staand.

  1. Zorg voor een juiste houding gedurende de dag

Het ontwikkelen van een slechte houding zal ervoor zorgen dat je continue spanning hebt op je rug, nek en schouders. Zorg er daarom voor dat je, wanneer je zit, de juiste houding hebt achter je bureau.

werk houding staan

  1. Haal alles uit je lunchpauze

Of je nu een lange wandeling buiten maakt of langs de sportschool gaat, profiteer van deze tijd om dichter bij je fitnessdoelen te komen.

  1. Stuur je documenten naar de verste printer.

Om toch nog wat extra beweging te krijgen kan je je documenten naar de verste printer sturen. Kan je gelijk de kans aangrijpen om nog wat extra squats of jumping jacks te doen, zodat de spieren los gemaakt worden.

  1. Reorganiseer je werkruimte.

Waarschijnlijk is alles nu zo ingericht dat je je spullen binnen handbereik hebt. Probeer je bureau nu zo te reorganiseren zodat je de hele dag moet stretchen en opstaan.

  1. Breng je trainingsuitrusting mee naar je werk.

Zodat, wanneer je klaar bent met werk, je gelijk door kan gaan naar de sportschool en niet eerst naar huis hoeft te gaan. Dit scheelt, vaak, kostbare tijd.

Mocht je meer vragen hebben kun je hier contact met ons opnemen. Wil je trainen met een personal trainer? Maak dan een afspraak voor een gratis proefles!

rustdagzweten tijdens het sporten