Voor een gezondere dag, start elke ochtend met deze tips!

Soms vind je het snoozen van je wekker iedere ochtend een goed idee. Totdat je uit je bed moet, je uitgeput bent, je sporttas vergeet, je gezonde lunch in de koelkast laat staan en geheel afstand doen van het idee dat je deze week gezond ging leven. Morgenochtend gebruik je een paar van deze eenvoudige trucs om ervoor te zorgen dat je gezonde keuzes maakt de gehele dag door! Dat is beter!

Maar eerst, water

Begin je dag met een glas gefilterd water om de vloeistoffen aan te vullen die je in die nacht misschien verloren bent. Voeg hier nog een citroentje aan toe als je ook graag wilt afvallen!

Stretchen

Vijf minuten stretchen iedere ochtend zorgt ervoor dat je bloed gaat stromen en dat je spanning vermindert. Het is immers gemakkelijker om jezelf beter te behandelen wanneer je je ook daadwerkelijk goed voelt. Met sommige stretch oefeningen hoef je niet eens je bed te verlaten.

Eet iets met voldoende vitamines

Iedere ochtend starten met voldoende vitamine-gevulde groentes of fruit kan jou dag die gezonde start geven die het nodig heeft.

Vergeet de ‘greens’ niet

In de ochtend is je metabolisme langzaam, dit wil je natuurlijk vanaf de ochtend al draaiende hebben. Om dit op gang te krijgen kan je ‘s ochtends beginnen met bladgroenten en/of eiwitten om zo je metabolisme te starten. Voeg bijvoorbeeld in een smoothie wat spinazie toe of boerenkool!

Of pak het ontbijt dat je gisteravond maakte

Het hebben van een heerlijk gezond ontbijtje dat al op je wacht in de koelkast zal het makkelijker maken om uit bed te stappen. Maak bijvoorbeeld een heerlijk mengsel van havermout met griekse yogurt en wat fruit. Ook ideaal om mee te nemen als je geen tijd hebt om thuis te ontbijten.

Probeer niet direct op je telefoon te kijken

Ja de meeste van ons hebben hun wekker op hun telefoon dus kunnen niet veel anders maar probeer nadat je wekker is gegaan niet meteen alle apps te openen die je normaliter opent. In een onderzoek hadden mensen die ‘s morgens slechts drie minuten negatief nieuws hadden 27% meer kans op een slechte dag dan mensen die niet waren blootgesteld aan negativiteit. En wanneer heeft een deuk in je humeur er ooit voor gezorgd dat je een sinaasappel pakt i.p.v. een donut of gaat sporten i.p.v. een glas wijn neemt…!

Plan je training voordat je naar bed gaat

Ben je van plan om vóór het werk naar de sportschool te gaan? Noteer dan je trainingsschema de avond ervoor alvast in je agenda. Waarom? Op deze manier zal je slaperige hoofd niet meteen een fitness plan moeten bedenken in de ochtend en zal het sportschoolbezoek veel nuttiger zijn dan wanneer je het in de ochtend moet gaan bedenken!

Wil je meer tips over sporten of over voeding? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Kijk op onze website naar onze blogs of neem contact met ons op!

0
spierpijncalorieën