google-site-verification=w4Br7GQUd0NdM5yhAFDOOmyGz4weRTNFeQAcxsC10jc

Deze dranken (voor het slapengaan) helpen bij het afvallen!

Drink deze drankjes voor het slapengaan en verbrand vet terwijl je slaapt! Slecht slapen is vaak gekoppeld aan gewichtstoename, hormonen, honger en bloedsuiker en insuline problemen. Om een goede nachtrust te krijgen moet je voorzichtig zijn met wat je drinkt voordat je gaat slapen. Hoewel je waarschijnlijk wel weet dat cafeïne en suikers je slaap kunnen verstoren, kunnen andere dranken je juist helpen met spieropbouw, een verbeterde bloedsuikerspiegel en het verbranden van vet. Hongerig naar bed gaan kan ook je slaap verstoren, ondanks dat moet je niet teveel calorieën willen eten voordat je naar bed gaat als je doel is om af te vallen…

Voor het slapengaan is het verstandig om niets met calorieën te drinken. Wij hebben een aantal dranken voor jou opgeschreven die jij kunt drinken voordat je gaat slapen! 

Melk

Een glas melk (warm of niet) kan je helpen om beter te slapen, dankzij een gezonde dosis tryptofaan en calcium. Meer slaap betekent minder hunkeren naar eten de volgende dag. Melk levert ook eiwitten, die de spierkracht en groei ondersteunen.

Druivensap

Een klein gas van 100% druivensap voor het slapengaan kan je helpen beter in slaap te komen en vet te verbranden terwijl je aan het dromen bent! 

Kamille thee

Een hete mok van deze slaapverwekkende thee verhoogt het glycine gehalte van het lichaam. Een neurotransmitter die jouw zenuwen ontspant en werkt als een licht kalmerend middel. Nog een coole eigenschap van kamille die je waarschijnlijk niet wist: het verhoogt je lichaamstemperatuur zodat je systeem reageert door zichzelf drastisch af te koelen en je in slaap te sussen. Let wel op dat de thee die je drinkt voordat je naar bed gaat decafe is!

Eiwit shake

Volgens verschillende onderzoeken kan het de slaapkwaliteit verbeteren door te fungeren als een voorloper van de slaapverwekkende melatonine. Voeg voor de beste voordelen wat Griekse yoghurt toe aan je eiwitshake. Het voorziet je spieren van een flinke portie caseïne-eiwit voor een beter herstel na je training.

Gerelateerd: Waarom heb ik na twee dagen nog steeds spierpijn?

Water

Als je water drinkt, drink je geen calorieën, en dat helpt je altijd vooruit te komen als het gaat om gewichtsverlies. Een studie toonde aan dat drinkwater geassocieerd was met meer herstellende slaap (technisch gezien toonde het “minder niet-herstellende slaap”) en minder slaperigheid overdag. En meer slaap, zoals u weet, kan ook helpen bij het afvallen.

Water drinken is natuurlijk een prima balans – als je te veel hebt, moet je opstaan ​​om te plassen. Blijf dus de hele dag gehydrateerd en drink redelijke hoeveelheden water voordat je naar bed gaat.

Gerelateerd: Het belang van water voor een betere gezondheid!

Slaap is ontzettend belangrijk. Misschien heb je last van chronisch slaapgebrek en weet je niet hoe je hier vanaf komt. Wij hebben nog een aantal tips voor jou opgeschreven die je hier mee kunnen helpen: Hoe kan je beter en langer slapen?

fruitsoorten