Calorieën makkelijk minderen door deze 6 tips!

Verander je kook gewoontes

Door het veranderen van je kookgewoontes kan je makkelijk 100 calorieën per dag besparen. Gebruik een kookspray in plaats van margarine voor het bakken en branden. Investeer in een goede pan waardoor je minder vet nodig hebt. Als je toch in olie wilt bakken kies dan voor kokosolie. Deze bevat weliswaar calorieën maar ook gezonde vetten. Dan zijn de calorieën toch niet voor niets geweest.

Verander je koffie

Zo hip om een cappuccino of latte te bestellen in plaats van een zwarte koffie. Een cappuccino bevat al snel 90 calorieën. Als je het helemaal spannend maakt neem je een café mocha en dan heb je zo 200 calorieën op! Een goede kwaliteit zwarte koffie bevat maar liefst NUL! en de cafeïne verbrand ook nog vet. Te veel is natuurlijk nooit goed. Houd het bij maximaal 2 kopjes per dag. Op de site van Starbucks kan je goed lezen wat er aan voedingswaarde in jou koffie zit: starbucks voedingswaarden

Pas je porties aan

Als we eten krijgt het lichaam te laat een signaal dat we vol zitten. Hierdoor eten we vaak te veel. Je maag is niet groter dan een vuist. Een bord vol met een berg erop is dus niet nodig. Neem kleinere porties en verdeel je eet momenten over 6 maaltijden per dag.

Vermijd frisdrank

We denken vaak dat we van eten aankomen, maar misschien is frisdrank wel een van de grootste boosdoeners. Een glas cola bevat wel 90 calorieën. Zelfs een licht versie bevat calorieën dus laat je daarin ook niet verleiden. Drink zoveel mogelijk water. Geef het water eventueel een smaakje door een schijfjes citroen, munt, basilicum, besjes of wat anders in te doen.

Ga niet met een lege maag boodschappen doen

Als je boodschappen gaat doen op een lege maag, doet je maag boodschappen en niet je hoofd. Resultaat is vaak veel slechte keuzes en weinig gezonds in je karretje. Zorg dus altijd dat je wat gegeten hebt voordat je de winkel in gaat. Maak vooraf een lijstje en houd je daaraan. Onderzoek heeft uitgewezen dat mensen sneller geneigd zijn slecht te eten, als het slechte eten in het keukenkastje ligt. Wat je niet in huis hebt, eet je ook niet op.

Pas op met dressings, sausjes en toppings

Heb je een gezonde salade gemaakt? Top! Maar top deze dan niet af met een flinke scheut dressing. Veel dressings bevatten al snel 150 calorieën per portie door suikers of vetten erin. Maak altijd je eigen dressing en kies dan in ieder geval voor gezonde oliën als basis. Ook het toevoegen van croutons aan een salade zijn extra calorieën die niet nodig zijn. Meestal zijn ze van wit brood gemaakt wat een snelle suiker is.

Wil je meer tips of een persoonlijk voeding advies? Neem dan contact met ons op!

0
opgezette buikdieet