Hoe houdt je een goede balans tussen jouw leven en je workouts?

Iets wat iedereen in zijn of haar leven moet perfectioneren is de kunst, ja we mogen het echt een kunst noemen, om je leven en je work-outs in evenwicht te brengen. Wanneer je een fulltime baan hebt of nog studeert is het belangrijk om voor jezelf een balans te vinden tussen werk en sporten. Dit is absoluut niet makkelijk, maar absoluut wel mogelijk. Het vergt opofferingen en een goede planning! Voor jou hebben wij een aantal tips opgeschreven om de balans te vinden tussen het normale leven en jouw workouts!

Prioriteiten stellen

Tijd is echt de grootste beperking. Dus het eerste wat je moet doen is prioriteiten stellen. De grootste verandering die je misschien nuttig zal vinden is het stoppen met de kleine (onbelangrijke) dingen die toch tijd in beslag nemen. Als je het druk hebt en je leven en fitness in balans probeert te brengen moet je sommige dingen helaas naar achteren schuiven. Op de lange termijn zal je merken dat het vergeten van de kleine dingen positief kan zijn voor jouw gesteldheid. Als je dat eenmaal hebt gedaan kun je zien wat echt belangrijk is en vervolgens uitzoeken wat je wilt plannen en waar je prioriteit aan wilt geven!

Plannen, plannen, plannen

De volgende stap is het maken van een planning. Hoewel het rechttoe rechtaan klinkt is het iets dat veel van ons niet genoeg doen. We hebben het hier nog niet eens alleen over het plannen van je workouts maar ook alles wat eromheen bij komt kijken. Denk aan deadlines op werk, tentamens op school, etc. Wanneer je jouw planning duidelijk in beeld hebt kun jij ook duidelijk bekijken wanneer je tijd hebt voor jouw workouts. 

Work hard, play hard?

Is er een juiste balans tussen werk en privé? Steeds meer mensen hebben last van een burn-out of hebben te maken met veel stress op hun werk. Neem jij wel genoeg tijd voor jezelf om ook te ontspannen? Ontspanning en ‘me-time’ is een belangrijk onderdeel van ons welzijn, en geloof ons als we zeggen dat het zal helpen in jouw productiviteit, efficiëntie en je je op de lange termijn gelukkiger zult voelen. Zorg er dus voor dat je dingen in je wekelijkse routine opneemt die jou helpen om rustiger te worden en minder gestresst te zijn.

Train op een manier die je echt heel leuk vindt

Vervolgens breng je al het bovenstaande in balans met fitness. Voor ons is fitnessen ons momentje van ontspanning en ‘me-time’, maar wij weten maar al te goed dat dit niet voor iedereen zo is. Het is daarom ook belangrijk om iets te doen waar je van houdt. Doe iets wat niet gaat vervelen en waardoor je alleen maar harder wilt gaan werken. Uiteindelijk, als we een druk leven leiden, maak je toch alleen tijd vrij voor de dingen die je echt leuk vindt om te doen. 

Eet om je lichaam te voeden

Voeding. Het gaat allemaal goed, je gaat naar de sportschool, je werkleven is in balans en je hebt ook tijd om wekelijks even te ontspannen. Maar zodra jouw voeding niet goed is kan je gezondheid in gevaar komen. Voeding is zoveel meer dan alleen hoe we er fysiek uitzien. Het speelt een belangrijke rol in onze interne gezondheid, ons functioneren en ons welzijn. Dus geloof ons als we zeggen dat voeding absoluut iets is waar je over na moet denken en het in je levensstijl moet implementeren. Als het gaat om het balanceren van voeding weten we dat het moeilijk kan zijn. Er zijn zoveel barrières rondom voeding, van beschikbaarheid tot tijdsdruk en zelfs kookfaciliteiten. Daarom is planning de sleutel! 

Het klinkt allemaal heel gemakkelijk, maar dat is het zeker niet. Maar wanneer jij gemotiveerd bent om een juiste balans te vinden in jouw leven en je workouts dan gaat dit goed komen! Indien jij een eerste opzetje wilt krijgen van een professional kun je altijd nog voor een Personal Trainer kiezen die jou helpt met het bedenken van een workout die bij jou past en die jou helpt me voedingskeuzes. 

Wil jij een proefles bij de Personal Trainer in Utrecht: Jon Horton? KLIK DAN HIER. Altijd op de hoogte van alles wat Jon Horton uitspookt? Volg ons dan via Instagram!

0
dit is hoe lang jij moet plankenhardlopen