‘Around the world’ oefeningen zijn heel effectief!

Je routine van naar werk gaan om 8.00, thuis komen om 18.00, eten koken, kinderen naar bed doen, etc. etc. is al zo hetzelfde. En dan ga je naar de sportschool en doe je ook IEDERE keer weer hetzelfde. Het kan zijn dat je hier op een gegeven moment gek van wordt en er over nadenkt om je hele schema om te gooien. Dit is niet nodig! Je kunt namelijk gemakkelijk jouw training een beetje opleuken en op deze manier ook zwaarder maken met Around the world oefeningen! 

Hieronder lees je wat deze ‘around the world’ oefeningen precies inhouden en waarom dit zo effectief is! 

Wat zijn ‘around the world’ oefeningen?

Een normale oefening aanpassen naar een ‘around the world’ oefening is simpel. Het houdt simpelweg in dat je van positie veranderd terwijl je jouw vaste reeks oefeningen uitvoert. Denk aan planken, lunges en squats. Op deze manier zorg je ervoor dat jouw oefeningen niet altijd hetzelfde zijn en nog een groter voordeel, dat je de spieren weer op een andere manier gaat prikkelen! 

Je zult door de ‘around the world’ oefeningen niet alleen weer plezier krijgen in je work-out maar je zult ook je bewegingsbereik verbeteren. Je bereid je lichaam door deze manier van oefeningen doen vooral voor op alledaagse dingen, zoals bijvoorbeeld een zware tas optillen!

START WITH A PLANK

Begin bijvoorbeeld met een hoge plank (zoals normaal) en ga dan direct door naar de zijwaartse plank en wissel vervolgens van kant. Probeer tussendoor niet te stoppen maar blijf in de plankhouding. Zo ga je ‘around the world’!

SECOND LUNGES

Wanneer je deze oefeningen gedaan hebt start je met je lunges. Stap met je ene been naar voren (zoals je normaal ook zou doen), vervolgens ga je ook naar de zijkant en dan naar de achterkant. Herhaal dit vervolgens ook met je andere been. GO AROUND THE WORLD! 

NEXT UP: JUMPING SQUATS

Daarna ga je over tot jumping squats. Maak een sprong en land vervolgens in de squat positie. Draai vervolgens je lichaam naar rechts terwijl je weer springt en naar rechts landt. Maak zo het rondje af. Focus je goed op je core en je ademhaling. Daar haal je namelijk het meeste kracht uit en coördinatie. Doe de oefeningen langzaam. Het gaat erom dat je je kracht gebruikt, het hoeft niet op snelheid.  

Mocht je nou nog meer vragen hebben. Neem dan hier contact met ons op! Meer tips & tricks? Volg ons via Facebook! Of ben je op zoek naar een Personal Trainer in de regio Utrecht? Vraag dan een GRATIS proefles aan!

verbeter je je gripsterke armen