7 tips om gemotiveerd te blijven

Gemotiveerd blijven is niet voor iedereen even makkelijk. Ik denk dat de meeste van jullie wel eens denken na een zware werkdag van ‘ik sla deze training even over, morgen weer een dag’. Dat is nou net wat we niet willen! In deze blog vind je 7 tips die jou gemotiveerd houden. 

Maak een prikbord met rituelen

Rituelen creëren gewoontes die je helpen een doel te bereiken, dus het maken van een prikbord met rituelen, helpt je om je gewoonten en doelen na te streven. Dan, wanneer je langs het bord loopt, fungeert het bord als een trigger en zul je aangemoedigd worden om te gaan sporten en om je doelen te bereiken. Deze trigger geeft een beetje dopamine vrij in de hersenen en dat fungeert als een soort van ‘beloning’.

Motivatie in de sportschool

Oefen om gedisciplineerd te raken en laat je inspireren

Motivatie komt vaak voort uit discipline. Ondanks dat je altijd goed denkt bezig te zijn, zal er altijd iemand in de sportschool zijn die tekeer gaat als een gek met een lichaam waar jij van droomt. Maar raad eens, dit komt puur door de discipline! Hij of zij gaat altijd naar de sportschool, werkt de training af en gaat vervolgens weer verder. 

Mix je trainingen

Dit is wat jou gemotiveerd houdt en wat het trainen leuk maakt. Doe bijvoorbeeld eens een keer een lesje. Door eerst te starten met bijvoorbeeld cardio en vervolgens binnen te lopen bij een HIIT training of doe een Iron Man training in plaats van je standaardcircuit. Dit zorgt ervoor dat jij gemotiveerd blijft en je het trainen leuk blijft vinden. Afwisseling is de sleutel tot succes!

Zorg voor een lekkere playlist

Wanneer je aan het trainen bent in de sportschool staat er vaak muziek op, maar niet altijd de muziek die jij wilt horen tijdens een training. Zorg ervoor dat je daarom je eigen playlist maakt met de muziek waar jij lekker op gaat tijdens het sporten!

Motivatie gewoon doen

Plan het in

De kapper en je favoriete programma kun je ook inplannen, dus waarom zou dit niet lukken met jouw training? Plan de trainingen in je agenda, zodat je kunt zien wanneer je er weer tegen aan moet. Maak er een prioriteit van en laat het je niet tegenhouden. 

Heb een plan de campagne

Naar de sportschool gaan zonder te weten wat je eigenlijk gaat trainen is riskant, omdat het vaker leidt tot een improductieve training. Dit hebben we namelijk allemaal al wel eens gehad. Door je trainingen te plannen blijf je gemotiveerd en hou je je trainingen leuk, maar ook effectief. Weet je niet hoe je trainingsschema’s maakt, of heb je geen ideeën meer? Neem dan hier contact met ons op!

Zorg voor een trainingsmaatje

Wat hebben uit eten gaan, een zonnige wandeling langs de kust, terrasje pakken of het kijken van een enge film allemaal gemeen? Het is veel leuker als het niet alleen wordt gedaan. Ditzelfde geld ook voor het trainen in de sportschool. Probeer dus je trainingsbuddy te vinden en motiveer elkaar om samen naar de sportschool te gaan!

Personal Trainingspiermassa te vergroten