google-site-verification=w4Br7GQUd0NdM5yhAFDOOmyGz4weRTNFeQAcxsC10jc

6 tips om niet aan te komen tijdens de feestdagen!

Iedereen kent het denk ik wel, het onwijs veel eten tijdens de feestdagen. Dit begint vaak al in december. Eerst met Sinterklaas. Veel Nederlanders vieren dit toch vaak, of het nou met de kids is of met vrienden. Hier zullen vast veel pepernoten en speculaas koeken in jouw mond belanden. Dan hebben we daarna ook nog eens de kerstdagen en oud en nieuw. Al met al, de maand december is een maand waarin we vaak wel wat kilootjes aankomen. Hoe kunnen we dit het beste tegengaan? Wij hebben een aantal tips voor jullie opgeschreven om zonder gewichtstoename de feestdagen door te komen:

  1. Probeer geen gewicht te verliezen: tijdens de maand december is het geen verstandige keuze om dan te gaan afvallen. Maak het je doel dat je niet aankomt in plaats van dat je 2 kilo wilt afvallen.. Het heeft geen zin om doelen te stellen die je ongelukkig gaan maken tijdens de feestdagen.
  2. Eet voordat je naar een feestje gaat: als ik naar mijn eigen agenda kijk, zit deze aardig vol. Vooral met borrels en diners. Wanneer ik een borrel heb probeer ik voordat ik daarheen ga genoeg te eten zodat ik niet met een lege maag daarheen ga. Vaak zijn er bij borrels allemaal snacks die niet mee helpen.
  3. Probeer doordeweeks gezond te eten: in het weekend allemaal feestjes gepland? Probeer in ieder geval doordeweeks goed te eten. In plaats van dat je uit eten gaat door de weeks prop dit allemaal in het weekend. Zo heb je 5 dagen gezond gegeten en is het niet zo een drama om in het weekend wat meer foute dingen te eten.
  4. Stop met de “all or nothing” houding: het is belangrijk vooral met de feestdagen dat je geniet! Daarom heeft het geen zin om tegen jezelf te zeggen dat je niet mag genieten van de heerlijke maaltijden die bijvoorbeeld tijdens de kerstdagen op tafel komen. Probeer ervoor te kiezen dat je niet elke dag fout eet maar eerder een paar dagen in de week.
  5. Sla geen maaltijden over: het is belangrijk dat je goed ontbijt en luncht ook al heb je in de avond een groot diner. Ga jezelf niet uithongeren zodat je dan minder hebt gegeten op een dag. Het moet allemaal wel gezond blijven!
  6. Houdt jezelf in de gaten: het is belangrijk dat je bedenkt wat je eet. Eet bijvoorbeeld niet achter de televisie, ga echt aan tafel zitten zodat je bewust bent van wat je eet. Ook als je een keer wilt gaan snacken bedenk dan wat je gaat snacken en de hoeveelheid die je wilt snacken die avond.

Conclusie

Al met al is de conclusie die we aan je mee willen geven dat je moet genieten van de feestdagen. Doe dit met mate! Probeer de dagen tussen de feestdagen door gezond te eten zodat je je niet schuldig hoeft te voelen als je je helemaal volpropt tijdens de kerstdagen!

Wil je extra hulp tijdens de feestdagen? Vraag dit aan Jon Horton!

dieetweegschaal