11 ‘stay-skinny’ geheimen van vrouwen die nooit diëten!

Sowieso dat jij ook zo een vriendin hebt. Een vriendin die alles kan eten wat ze wilt, zonder dat ze ooit hoeft te diëten. Wanneer jij een salade bestelt in een restaurant bestelt zij gerust de grootste pizza en eet die met gemak op. En dun dat ze blijft… Hoe blijft zij dun? En waarom hoeft zij nooit te diëten en ik wel? Een vraag die vele dames van jullie waarschijnlijk wel kennen! Wij hebben een aantal tips opgeschreven waardoor jij ook niet meer aan diëten hoeft te denken, maar lekker kunt genieten!

Drink water

De eerste en misschien wel belangrijkste is het drinken van voldoende water. Natuurlijk weten ook wij wel dat het verleidelijk kan zijn om te switchen naar frisdranken of vruchtensappen, toch blijven we water adviseren! Houd een kan water op je bureau om jezelf eraan te herinneren wat je vandaag nog moet drinken.

diëten

Het is niet iedere dag een speciale gelegenheid

Taart op het werk, uit eten in decadente restaurants en/of een verjaardag van een vriend of vriendin. Deze gebeurtenissen gebeuren zo regelmatig dat het bijna normaal wordt dat je iedere week taart eet. Tuurlijk af en toe een traktatie is oké, maar probeer er geen gewoonte van te maken!

diëten

Praat veel tijdens het eten

Tuurlijk zit je aan de tafel om te eten, maar je bent er ook om gezellig te kletsen met je mede-eters. Dus laat ze alles vertellen wat ze in de afgelopen tijd hebben gedaan. Je zal daardoor minder snel gaan eten waardoor je sneller vol komt te zitten en niet over-eet.

diëten

Let niet meer op dieet producten

Voedingsmiddelen met een laag vetgehalte of weinig calorieën klinken over het algemeen goed. Het probleem is dat ze vaak zwaar worden verwerkt en veel koolhydraten bevatten. Dit zal door je lichaam worden omgezet in suiker wat mogelijk kan leiden tot gewichtstoename.

diëten

Geen voedsel is ‘slecht’

Op lange termijn is het stoppen van ‘slechte’ voeding eten uiteindelijk slechter. In een onderzoek is gebleken dat wanneer je iemand een week lang geen chocolade geeft je juist veel meer zin hierin krijgt en uiteindelijk hier nog meer van gaat eten dan dat je normaal zou doen. Je kan dus beter als je echt zin hebt in chocolade een chocolaatje nemen, dan jezelf verhongeren en daarna het dubbele eten.

diëten

Genoeg slaap

Wanneer je het heel erg druk hebt is vaak het eerste wat je minder doet: genoeg slapen. Maar als je een gezond BMI wilt behouden, dan zal goed slapen jouw hoogste prioriteit moeten zijn. Het is zelfs zo dat wanneer je weinig hebt geslapen je beter iets langer door kunt slapen dan vroeg in de ochtend te gaan sporten.

diëten

Maak jezelf niet gek

Oké je hebt net een hamburger gegeten met frites en mayo. Zelfs als dit niet een weerspiegeling is van jouw doelstellingen voor gezond eten, vergeef jezelf en ‘move on’. Ga jezelf niet gek maken en beloof jezelf gewoon bij de volgende maaltijd gezond te eten. Trakteer jezelf zoals je een geliefde zou behandelen: met aanmoediging en bevestiging!

diëten

Vermijd LIGHT producten

Kunstmatige zoetstoffen zijn controversieel. Hoeveel sommige onderzoeken aantonen dat ze geen invloed hebben op het gewicht, suggereren andere onderzoeken juist dat calorievrije dranken gewichtstoename kunnen veroorzaken en honger kunnen stimuleren.

diëten

Experimenteer in de keuken

Gezond eten is niet saai, helemaal niet als je er de tijd voor neemt. Ze versterken de smaak van elk gerecht en vervangen vet terwijl ze eigenlijk net zo bevredigend zijn. Het toevoegen van kruiden zoals cayenne heeft aangetoond dat het de stofwisseling stimuleert, waardoor je een paar extra calorieën zult verbranden.

diëten

Ga geen calorieën tellen

Er is een enorm verschil in hoe jouw lichaam 1000 calorieën junkfood opneemt en 1000 calorieën van gezond voedsel. Wanneer je alleen maar kijkt naar de calorieën zou je jezelf nog wel eens tekort kunnen doen. Het beste wat je kunt doen is kijken naar producten die voedzaam zijn, zoals vette vis, avocado, oliën zoals olijf en kokosnoot, noten en donkere chocolade!

diëten

Eet je suikers slim

Suiker is gewoon niet goed voor je. Je lichaam kan maar zoveel tegelijk verwerken en als je dit overdrijft zal je lichaam het omzetten in vet. Dit betekent overigens niet dat je helemaal geen suikers kan eten. Zoek uit wat jouw lichaam aan kan. Wanneer je na een paar koekjes moe en opgeblazen bent, zal je niet goed tegen suiker kunnen. Het is belangrijk om dit zelf goed aan te voelen.

diëten

Ik wil niet meer diëten!

Wil je advies op het gebied van voeding? Dan zit je bij Jon Horton Personal Training aan het goede adres! Wij leggen de focus, naast Personal Training, op voeding. Hier ondersteunen wij je volledig in en kijken naar hoe jij dagelijks de juiste voeding binnen kunt krijgen. Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op! 

0
ontsteking